Host host råtta och glad

Trots förkylning gick jag till jobbet. Strax efter jag kom dit såg vi en råtta som sprang i ilfart genom köket och sen försvann den någonstans. Den kom nånstans från nåt litet hål under diskmaskinen. Jag är inte rädd för råttor, men det kändes ändå lite obehagligt. Tänk om den kom in i toaletten när man satt där och gjorde sina behov. Men som tur var, var den inte där. Det sattes ut råttfällor under diskbänken i personalköket men den kom tydligen inte dit igen.
Det är ett bra jobb jag har, då det är ganska många olika sorts människor (de som har psykisk ohälsa och utländska människor som även går på SFI, och "vanliga"). Idag var jag även lite i bokavdelningen och sorterade lite böcker. Jag ska nog prova på att vara i en av butikerna också. Men först vill jag bli fri från förkylningen. Det är bra med varierande arbetsuppgifter, både för att se om man trivs med dessa och för att få arbetserfarenhet. Jag tycker att det är kul att prova på nya saker.
 
När jag var på väg hem sa en kille som jag är intresserad av
Han: Tar du helg nu
Jag: Ja
Han: Vilket lyx
Han: Ha en trevlig helg
Jag: Detsamma
Oh vad jag längtar efter honom. Jag blir galen. Varför kan han inte bara ta det första steget. Vi är ju intresserade av varandra. Jag är inte en sån tjej som tar första steget mot en kille.
Vad tycker ni? Är det killen eller även tjejen som ska ta första steget?
 
 
Ha en bra och trevlig helg
och ta hand om er
Kram Marina
 
 

Kommentera här: