Volontär

Då var det torsdag igen. På morgonen var det - 23 grader ute. Så det blev att klä på sig varma kläder. På jobbet var det en bra dag, men lite stressigt eftersom jag var ensam i köket i 2 timmar, då B var på träning under den tiden. Under tiden hann jag baka 2 rulltårtor och kokade gröt, samt sätta  fram frukosten, samtidigt som jag själv skulle äta frukost och även ta betalt av personalen som skulle äta. Och filen tog slut fort så jag fick springa in och hämta mer i köket helar tiden. Men det är kul, när det är lite stressigt, bara det inte blir för mycket.
 
Efter jag slutade jobbet for jag till Mjölkuddsgården för att vara volontär. Det är en internationell skaparcafé där vi målar, syr, stickar och fikar tillsammans. Vi hjälper också de utländska kvinnorna med språket och deras läxor från SFI. Det är så positivt att vara där, det finns inga krav på prestation, man får vara den man är. Idag var vi 6 st svenskar och bara 2 afrikanska kvinnor.
Idag satt jag och målade lite akvarell.
 
och sen lite abstrakt målning
 
och en blomvas
 
Ha en bra dag allihop.
 
Kram Marina 

Kommentera här: