Boklista

Hittade denna lista hos Daniela som i sin tur hittade listan här. Sista kategorin har jag ändrat om från "I höst  ser jag fram emot att läsa" till Under året ser jag fram emot att läsa".
 
Böcker för mig är: Först och främst avkoppling och ett tidsfördriv. I vissa fall lär man sig något om andra människors situationer ( om man läser sanna böcker).
Just nu läser jag: Jag är Malala av Malala Yousafzai och Äntligen icke-rökare av Allen Carr ( ja jag vill bli rökfri )
 
 
 
En perfekt  läsplats är: Jag läser mest i soffan, ibland i sängen och på sommaren är stranden en självklar plats.
En bok alla borde läsa: Jag är Malala
Pappersbok eller e-bok: Pappersbok är en självklarhet, så mysigt att lägga sig i soffan med en skön filt över sig och en  bra bok i handen.
En bok jag kan läsa flera gånger om: Finns ingen jag kan komma på, vill helst läsa något nytt hela tiden. Men det skulle vara kul att läsa ungdomsböckerna som man läst förut.
Min favoritförfattare: Bland deckarförfattare är det Mari Jungstedt som är bäst, sen varierar författarna då jag hittar så många nya bra författare hela tiden.
 
Det här skrivs det alltför lite böcker om: Hmm ... just nu kan jag inte komma på någonting.
Den bok som berört mig mest är:
Under året ser jag fram emot att läsa: Flyga drake av Khaled Hosseini och Tusen strålande solar av samma författare. Böcker av Simona Ahrnstedt ser jag fram emot. Även Theres Lindgrens bok " Ibland mår jag inte så bra",

 

 
Det var denna lista. En bra sådan.
 
Ha en bra kväll och läs nu mycket.
Kram Marina
 
 

Kommentera här: