Nytt år och nya möjligheter

Jaha då har jag startat en ny blogg. Det passar bra nu när det är nytt år och vi har nya möjligheter. Jag vet inte hur ofta jag kommer att skriva nåt men tanken är 1-2 gånger i veckan. Vad har ni för mål och planer inför 2018? Både för din egen del och för samhället?
Själv så har jag många planer och önskningar för det nya året. Jag vill träffa en bra kille (det finns redan en som jag spanar in och dessutom är han också intresserad av mig). Nu handlar det bara om att träffas på riktigt.
Sen vill jag självklart växa som människa.
Och självklart vill jag att samhället ska bli bättre. Och där kommer jag själv med i bilden. Vad kan jag göra för att samhället ska bli bättre, istället för att klaga över hur samhället ser ut. Vi människor är så värdefulla att vi kan hjälpa samhället på alla områden. Alla står vi för något i samhället som vi vill förändra på. Så en uppmuntran till er alla, ni är värdefulla allihopa.
 
Här kommer jag att citera på Kungens jultal som passar in på det nya året.
" Bär varandras bördor, tröttna inte på att göra gott. Att hjälpa efter bästa förmåga. Handen som sträcks ut för att stödja, som knackar på dörren hos en sjuk granne, som bjuder in den ensamma till gemenskapen, den handen bär på en enorm kraft, långt mycket starkare än hat, våld och misstro.
Hur behandlar vi varandra med respekt? Hur visar vi varandra hänsyn? Hur vi svarar på dessa frågor kommer att forma det samhälle som våra barn och unga kommer att växa upp i. Därför hoppas jag att detta är något som vi fortsätter att tala om nu och framöver."
 
Ha det bra på det nya året och ta hand om er och alla som behöver er hjälp. Ni är så värdefulla, alla som läser detta och alla andra. Ingen är mindre värd än någon annan.
 
Kram / Marina
 

Kommentera här: