Föreläsning och friskvård

 
Värmen slog emot mig när jag kom in i matsalen på jobbet. Det kändes som en bastu. Termometern visade 27 grader. Någon vred ner termostaten så att luften i rummet kändes mer behaglig. Klockan 10 kom  Sara Brandell och föreläste om Personliga Egenskaper. Tänkte först att det vet man ju redan om, men det var ändå tänkvärt. Kommer att sätta ut det i nästa inlägg som Vem är jag lista.
 
Efter lunchen satt jag och en av personalen och pratade om miljön. Givande. Kommer att ta med boken som jag skrivit om miljön till jobbet imorgon. Det är bara ett prov-ex, för jag får inte in sidnumreringen på rätt sätt.
 
 
Klockan 14 åkte jag och en till, till badhuset för att ha lite friskvård. Det är en bra och värdefull förmån vi har på jobbet att få ha gratis friskvård under arbetstid. Det är något jag inte kan vara utan. Det blev 600 meter simning och sen skön stund i bastun. Det var längesen jag har tränat nåt nu så det är en stor förmån att träna på arbetstid och dessutom gratis. Jag kommer ihåg när man var yngre då man var hela tiden på badhuset. Men det är så skönt att simma.
 
Har ni gratis friskvård på era arbetsplatser?
 
Ha en bra dag/ Kram Marina
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Ake:

Ja vi har en friskvårdstimme i veckan, sedan får vi massage en gång i månaden (1/2 timme) och sedan friskvårdspeng, vilken jag inte kan summan på... men brukar räcka till en säsong på badhus tex. Jag måste bättra mig ;)

Svar: Ja massage skulle man också få, det är så skönt.
Marina Nilsson

Kommentera här: