Möte med Internationella gruppen

Det blev en lång dag idag. Åkte hemifrån 7.30 och kom hem 19.45. Först jobbet till klockan 2 sen blev det friskvård på badhuset. Simmade faktiskt 1000 meter, det var så skönt men har ont i armar, axlar och benen. Skönt med bastu efteråt. Sen var jag på ett möte med Internationella gruppen mellan 17 och 19.
 
Jag är så tacksam att jag började i Internationella gruppen för några år sedan. Att få hjälpa till med vettiga saker på sin fritid. Att tex skramla in pengar till som går till olika projekt, tex hållbar utveckling och mänskliga rättigheter - som rätten till rent vatten och mat, utbildning, hälsa och sjukvård, trygghet och försörjning. Jag kommer ihåg i oktober då skramlade jag och en tjej in pengar på en basketmatch. Vi fick se på matchen gratis. Det var kul fast jag nu inte tycker om varken basket eller hockey, 2 ställen som vi brukar skramla in pengar på. Sport är inte min grej. Då skramlade vi in pengar till Världens barn. Jag har även varit med och sålt Fairtrade både i kyrkan och på en festival. Ibland har vi bjudit på Fairtrade kaffe och choklad på studentbalen och på en festival. Kul. Det är väldigt givande vad vi kan göra för något för de i de fattiga länderna. Att vi dessutom ställer upp som frivillig är ett stort plus.
 

Tyvärr kan jag inte vara med på allt eftersom jag jobbar. Men de flesta aktiviteter vi har är på helgerna, men en del är på vardagar. Hoppas att jag kan vara med på Earth hour den 24 mars, då blir det Fairtradeförsäljning och en konsert. Det kan bli kul
 
Ha det så bra och tänk på att ni är värdefulla.
Kram Marina
 
 

Kommentera här: