Mitt eget hemmaspa

Oj så kallt det är idag. När jag kollade in termometern så visade den -23 grader. Så idag blir det en hemma dag. Jag hade tänkt gå på en promenad men den ställer jag in tills det blir lite varmare ute.
I eftermiddags så gjorde jag ett hemmaspa. Först gjorde jag i ordning de produkter jag skulle använda mig av. Jag hällde upp lite olja blandat med eterisk olja i en burk. Sen gjorde jag en peelingkräm bestående av olja, citron och socker.
Sen tände jag lite ljus på toaletten och lät lampan på balkongen lysa för att få in lite mer ljus. I en behållare blandade jag bakpulver och eterisk olja för att det skulle dofta gott i badrummet.

 
Sen hällde jag upp ett varmt bad och låg där i ca 20 minuter. Sen smorde jag in mig med kropps och ansiktspeelingen och sköljde av mig noga med varmt vatten. Torkade av kroppen och sen satt jag med fötterna i ett varmt bad med lite Grumme såpa. Efteråt smorde jag in fötterna och resten av kroppen med oljan som jag gjorde innan, Jag känner mig som en ny människa. Så himla skönt!
 
 
Sen tog jag på mig mina myspys byxor och en tröja och kröp ner i soffan och läste en bok. Sen blir det mello.
Det skulle ha varit gott med lite färsk frukt, men hade inte nån frukt alls hemma.
 
 
 Summa summarum, allt som jag använde mig av som skrubben och fotbadet är miljövänligt så du kan med gott samvete göra detta spa en gång i veckan. Skulle däremot hitta några miljövänliga doftljus också. Dessutom är det billigt, så att alla har råd med ett eget hemmaspa. De största vinsterna du gör här är både bra för naturen, din plånbok och en avslappnande tid för dig själv.
 
Ha en bra lördag.
Kram Marina
 
 

Kommentera här: